트라팔가 글로벌약관은 전세계 동일하며 예약전 반드시 트라팔가 특별여행약관을 확인해주시기 바랍니다.
결제시  약관동의로 간주되어 예약이 진행되며 확약시 해당약관이 엄격하게 준수됩니다.  


트라팔가 특별약관 

1. 예약안내

1.1 예약은 1인기준 예치금을 트라팔가한국사무소로 입금, 확인 후 진행합니다. 예치금이 입금될경우 트라팔가 특별여행약관을 동의하신걸로 간주하여 한국사무소는 예약을 진행합니다.  여행확정시는 TRAFALGAR 의 특별약관이 엄격하게 준수됩니다. 

1.2 예약시 예치금과함께 USD$99을 납입하고 GOLD SEAL PROTECTION(GSP)가입시 출발30일전까지 패널티없이 취소가능합니다.  해당 GSP가 필요하신경우 트라팔가한국사무소로 문의해주시기 바랍니다. 

2. 가격 보장
가격은 브로슈어및 트라팔가본사의 웹사이트와 같은 가격을 기본으로 하며 여행 가격은 보장되어 있습니다. 미국US달러기준으로 표기됩니다. 가격 변동이 있을 수 있으며 추가요금을 부과할 수 있습니다. 총액이 10%이상 인상되었을 경우 예약후 7일 이내에 별다른 패널티 없이 취소할 수 있습니다. 가격 보장은 유류할증료 및 세금 등의 사항에서는 배제되며 가격이 인하될 경우 이미 지불한 금액에 대하여 환불은 이루어지지 않습니다.

3. 프로그램의 변경 및 취소
3.1 트라팔가는 여행, 숙박, 목적지 내 활동 또는 계획(확정적이든 아니든)을 언제든지 수정하거나 취소할 수 있는 권리를 보유합니다.
3.2 여행은 최소출발인원이 충족되었을 경우에만 진행됩니다. 최소인원이 달성되지 않았을 경우에 트라팔가는 여행 출발일 기준 6주 전에 통보하여 여행 날짜를 변경 또는 취소할 권리를 보유합니다.
3.3 변경 및 취소가 불가피할 경우 트라팔가가 정당한 이유와 함께 상황에 비추어 동등하거나 더 나은 대안을 제시합니다. 
3.4 만약 대안책이 마련되지 않을 경우나 만족스럽지 않을 경우에는 전액 환불 또는 다른 투어로 수수료 없이 변경해드립니다. 
3.5 변경 혹은 취소가 불가항력(정치적 전쟁, 전쟁의 위험, 폭동, 국민투쟁, 공항 및 항구폐쇄, 산업논쟁, 테러위험, 자연 및 핵 재해, 불, 전염병 및 신체적 위험, 날씨악화 등등)에 의한 것일 경우 트라팔가는 예약 과정에 있어서 소비된 요금의 일부를 제한 나머지를 여행크레딧(FTC)으로 제공합니다. 모두 FTC는 발행일로부터 24개월유효합니다. 
3.6 불가항력적인 사항으로 현지여행이 도중에 종료된경우 당사가 귀하에게 대체 지원하는 서비스(ex.호텔 또는 여행)에 대해 여행자는 별도의 비용을 지불하는데 동의하셔야합니다. 
3.7 트라팔가는 귀하의 다른 일정(ex.항공사약관및 다른현지여행)에 대해서는 책임을 지지 않습니다. 

4. 투어 세부사항 및 조건
4.1 홈페이지에서는 여행의 숙박기준, 식사계획, 교통,그 외 포함사항에 대해 설명합니다.
4.2 홈페이지가 만들어진 시점부터, 홈페이지와 안내책자에 제시된 모든 여행과 포함된 별도 항목은 그대로 유효합니다.
4.3 여행프로그램에 관한 숙박시설, 관광, 그리고 교통편을 보다 나은 가격에 찾아드리기 위해 항상 노력합니다.
4.4 시즌 브로슈어가 발행될 때, 몇몇 겨울 투어 가격은 여름 시즌 브로슈어의 가격으로 대체됩니다.
4.5 트라팔가는 항상 여행 일정 및 프로그램을 향상시키고자 노력합니다. 때때로 통제 밖 외부의 상황에 의하여 변경이 불가피 할 수 있습니다. 트라팔가의 변경으로 인한 다양한 대체 일정과 숙박을 예약합니다. 이러한 취소에 의한 일정변경에 의하여 어떠한 책임도 지지 않습니다.

5. 책임
5.1 티티씨코리아(주)한국티티씨는 트라팔가여행의 한국판매 중개자이며 현지여행의 당사자가 아니며 현지여행에 관해 책임을 지지않습니다. 현지여행에 관한 모든 이행은 글로벌 본사의 약관이 준수되며 부득이한 사정에 의해 확정된 여행일정이 현지사정에 의해 변경되는 경우 출발전일경우 트라팔가에 의해 안내받은 공지사항을 여행자에게 안내드립니다. 

고객의 책임
1. 여행 예약
1.1 예약 시 1인 1개의 프로그램 당 예치금을 입금해주셔야 하며 예치금이 입금될경우 예약시 안내드린 해당 브랜드의 약관을 동의하신것으로 간주하고 한국사무소는 고객의 예약을 진행합니다.
예약확정후는 트라팔가 본사약관이 엄격하게 준수됩니다.

2. 투어비용
u  프로그램 예약 시 1인 1개의 프로그램 당 예치금을 입금해주셔야 하며 예치금은 LEVEL1은 30만원, LEVEL2는 50만원을 입금해주셔야 합니다.  
u  잔금은 여행확정서류에 명시된 출발일로부터 LEVEL1은 60일 전, LEVEL2는 90일전에 전액 납부되어야 합니다.
예치금 및 잔금 납부는 납부 당일 송금보낼 때 환율이 적용됩니다. 납부 당일 정확한 액수를 확인 후 납부해주시기 바랍니다.
u  트라팔가는 납부가 통보된 기한 내에 이루어지지 않았을 시 임의로 예약을 취소하고 취소 수수료를 부과할 권리가 있습니다.
u  해당일정에 항공권이 포함된경우, 해당 항공사약관이 별도로 적용됩니다. 
u  조기예약 및 프로모션등의 예약은  잔금완납 기준일이 다르실 수 있습니다.

3. 취소 및 변경약관
여행자는 예약시 트라팔가여행 약관을 숙지할 의무가 있습니다.(본 규정은 전세계 동일하며, 여행신청 시 본 규정을 기준으로 합니다.)

3. 1 투어취소약관
LEVEL1
u 출발 60일전 취소 시 예치금, 항공포함시 항공사약관별도 
u 출발 59일 - 16일전 취소 시 총 여행 요금의 30% 취소료
u 출발 15일 - 8일전 취소 시 총 여행 요금의 50% 취소료.
u 출발 7일 - 1일전 취소 시 총 여행 요금의 90% 취소료.
u 출발 당일 및 여행도중 취소 시 100% 취소료
u 출발 59일 - 출발당일 항공포함시 트라팔가취소료외 항공사약관별도+대행수수료$75별도

LEVEL 2 
선박,항공일정이 포함되어있는 여행 (유럽,캐나다,호주뉴질랜드 하단상품참조) 및 
중남미, 아프리카(모로코제외), 아시아 
u 출발 90일전 취소 시 예치금, 항공포함시 항공사약관별도 
u 출발 89일 - 60 일전 취소 시 총 여행 요금의 30% 취소료.
u 출발 59일 - 16일전 취소 시 총 여행 요금의 60% 취소료.
u 출발 15일 - 8일전 취소 시 총 여행 요금의 90% 취소료.
u 출발 7일 - 1일전 취소 시 총 여행 요금의 100% 취소료.
u 출발 당일 및 여행도중 취소 시 100% 취소료.
u 출발 89일 - 출발당일 항공포함시 트라팔가취소료외 항공사약관별도+대행수수료$75별도
유럽,중동 
European Supreme with 3-day Aegean Cruise
European Supreme with 3-day Aegean Cruise & Eurostar
Highlights of France and Barcelona with Madrid Extension
Best of Italy and Greece with 4 Day Aegean Cruise
Contrasts of Italy
Best of Croatia and Slovenia and Pearls of the Adriatic Cruising
Contrasts of Switzerland
Pearls of the Adriatic (Croatian Cruising)
Scandinavian Northern Lights (Winter)
Best of Greece with 3-Day Aegean Cruise 관련 모든 프로그램
Best of Greece with Santorini Extension
Best of Israel 
Best of Israel and Jordan
Best of Israel and Jordan with Dead Sea Extension
Highlights of Turkey
Highlights of Turkey
Jordan Experience with Dead Sea Extension Option
Land of the Gods
Secrets of Greece including Corfu with Santorini Extension
미국,캐나다
Boston, Cape Cod and Martha's Vineyard + Cruise
Majestic Alaska + Cruise
Western Frontiers + Rocky Mountaineer
Best of Eastern Canada + Cruise
Best of Eastern Canada + Cruise
Iconic Rockies and Western Canada + Calgary Stampede + Cruise
Iconic Rockies and Western Canada + Cruise
Iconic Rockies and Western Canada + Cruise + Rocky Mountaineer
Iconic Rockies and Western Canada + Rocky Mountaineer
Secrets of the Rockies and Glacier National Park + Rocky
Spectacular Canadian Rockies + Calgary Stampede + Cruise 관련 모든 프로그램
호주,뉴질랜드
Australia and New Zealand Panorama
Australian Highlights
Contrasts of Australia
Contrasts of Australia and New Zealand
Contrasts of New Zealand
Highlights of Australia and New Zealand
New Zealand Panorama
Wonders of Australia
Wonders of Australia and New Zealand

3. 2 GSP안내 
예약시 예치금과함께 USD$99을 납입하고 GOLD SEAL PROTECTION(GSP)가입시 출발30일전까지 패널티없이 취소가능합니다.  
해당 GSP가 필요하신경우 트라팔가 한국사무소로 문의해주시기 바랍니다. 

3. 3 투어변경약관

u  투어 확정 후 투어 종류의 변경은 LEVEL1은 출발60일전, LEVEL2는 출발90일전  USD50의 변경 수수료 지불 후 가능합니다.
u  출발날짜로부터 LEVEL1은 60일, LEVEL2는 90일 이내에 이루어지는 모든 변경은 예약취소로 처리되며, 예약 취소 약관이 적용됩니다.
u  변경 및 취소 수수료 약관에서 말하는 총 여행요금은 본래 여행상품가를 의미합니다.
   (예약 시 적용되었던 할인,이벤트,프로모션 등은 적용되지 않습니다.)

u  변경 및 취소로 인해 발생한 수수료가 예치금보다 적을 경우 예치금이 수수료로 간주됩니다.

* 최소한의 출발인원이 확정되지 않았을 경우 출발 6주전에 예약자께 출발 여부를 통지하여 드립니다. 출발미확정 통보이전 고객의 단순변심으로 인한 취소 요청은 취소약관이 그대로 적용됩니다.
취소 수수료는 여행 시작 이전이나 이후의 숙박 및 교통수단 예약에도 해당됩니다. 출발일 14일 이내의 취소는 고객이 100% 전액 부담합니다. 
항공권 변경이 예약금 지불 후 요청되거나 티켓 발권 후 항공권을 취소할 경우 수정요금, 변경 요금 혹은 항공 취소 수수료 등이 추가적으로 발생합니다.
u  프로그램전후의 숙박및 트랜스퍼는 출발일로부터 8일전까지 US $35 지불후 변경가능하며 좌석이 있을시만 가능합니다. 단, 8일이내 예약변경은 모두 취소로 간주되며 100% 전액수수료가 발행됩니다.

4. 취소 및 변경에 관한 기타세부약관
4.1 여행가격에 관한 모든 조항을 자세히 읽어보시기 바라며 포함 사항 확인하시기 바랍니다. 식사, 숙박, 그리고 교통 등에 대한 환불 또는 별도의 여비금은 일체 지급되지 않습니다.
4.2 트라팔가는 5세이상의 고객들만을 대상으로 하고 있으나 본사의 재량에 따라 예외적인 상황일 경우 나이 제한 밖의 고객의 예약을 진행할 수 있습니다.
4.3 고객은 여행을 예약하기 전에 트라팔가한국사무소에 본인의 건강상태 및 특수 질환 또는 특별 도움이 필요한 사항에 대해 알려야 할 의무가 있습니다. 만약 고객이 위의 의무를 다하지 않을 경우 본사는 예약을 취소 할 권리가 있습니다. 또한 본사의 판단 아래 적합한 동반자가 없을 경우에도 예약을 취소할 권리를 가지고 있습니다. 트라팔가한국사무소 는 고객의 편의를 위해 최선을 다할 것입니다만 본사나 타 협력업체들이 모든 요구에 응할 것은 약속드릴 수 없습니다. 대부분의 여행은 고객이 버스에 오르내리고 워킹 투어 등 신체적 활동이 요구됩니다. 몇몇 여행은 휠체어나 다른 도움을 요구하는 장애를 가진 고객에게는 적합하지 않을 수 있습니다. 트라팔가한국사무소는 고객이 장애로 인하여 특별한 도움이 필요할 경우 예약 전에 고객을 적절히 보조 할 수 있는 동반자와의 동행 여부를 본사에서 확인 후에만 예약을 확정해 드립니다. 위에 명시된 동반자의 보조는 트라팔가한국사무소 에서 책임질 수 없습니다.
4.4 고객은 모든 여행 시작부터 종료까지의 여행 준비와 경비에 대하여 모든 책임이 있습니다.
4.5 여행 중 트라팔가 투어디렉터나 본사대표가 손님과 그룹의 안전을 위해 결정권을 취할 경우가 있을 수 있습니다. 고객은 트라팔가여행에 참여함으로써 여행 중 여행 스텝들이 내리는 결정에 따르고 당시에 여행하고 있는 국가의 법을 따를 것에 동의합니다. 이 조건에 응하지 않거나 합법적이지 않은 물건이나 약품을 소지하거나 운반하는 경우 여행에서 즉시 제외됩니다. 더불어 언어 혹은 신체적으로 적절치 못한 행동을 가하였을 경우 즉시 처벌되고 여행에서 제외됩니다. 위와 같은 경우에 발생하는 귀환 비용은 본사에서 제공하지 않으며 어떤 법적 책임도 지지 않습니다.
4.5.1 고객은 숙박 시설에 손해를 입혔을 경우 추가 세탁 비용이나 복구에 발생하는 비용을 지불해야 합니다. 또한 고객은 이러한 사실을 발견한 즉시 디렉터 혹은 호텔 직원에게 사실을 알려야 합니다.
4.6 고객은 버스 좌석에 탑승하였을 경우 반드시 안전 벨트를 매야 하며 사고 당시 안전 벨트가 채워지지 않은 경우 서비스 제공자, 에이전트, 타 협력업체는 사고로 인하여 발생한 질병 및 상해, 사망 혹은 타 손해 등에 대하여 책임져야 할 의무가 없습니다.
4.7 고객은 여행에 따른 모든 비자, 여권, 허가, 예방접종 등 여행 전 준비에 따르는 모든 절차를 밟을 책임이 있습니다. 트라팔가여행은 비자 발급 거부에 대하여 발생한 어떠한 비용에도 책임을 지지 않으며 여행 중 변경사항(숙박, 식사, 항공, 교통편 지연 등)에 대한 비용의 발생은 고객의 부담입니다.
4.8 여행 중 여행디렉터 또는 본사대표가 고객의 모습을 촬영 그리고 그 촬영 물을 여행 책자나 홍보 자료나 대중 매체에 사용될 수 있으며 해당 여부를 안내드리며 거부하실 수 있습니다. 
4.9 여행 중 불편한 점이 있을 경우 고객은 여행 디렉터나 스태프에게 통보하시면 됩니다. 만약 매니저나 스태프들의 노력에도 불구하고 이 문제가 시정되지 않을 시에는 여행 종료 후에 문제점에 대해 서류로 작성하여 트라팔가로 28일 이내에 보내주시면 조사하여 해결하도록 하겠습니다. 여행종료 28일 이후에 접수된 문제점은 조사하지 않습니다. 인터넷을 통해 접수할 경우에는 본사에서 편지로 답할 수 있도록 연락처와 주소를 꼭 남겨주십시오.
4.10.1 계약 또는 법적 사항은 별도의 변경 사항이 있지 않는 한 English Law를 따르게 됩니다.
4.10.2 본 계약 조건들이 부분적으로 해당 지역의 권한을 가진 사법권에 의하여 합법적이지 못할 경우 모든 조항의 내용은 유지하되 해당 지역의 법에 따라 변경될 수 있으며 유효성과 강제성은 영향을 미치지 못할 수 있습니다.
4.10.3 고객이 본사를 상대로 법적 조치를 취하여 패소했을 경우 고객은 본사의 소송 과정에서 발생한 비용을 전부 부담할 책임이 있습니다.

5. 여행자 보험
-아시아 투어/ 남미 투어: 예약취소, 의료경비, 개인사고, 소지품과 금품 등을 포함하는 여행자 종합보험을 반드시 가입해야만 트라팔가 여행에 참여할 수 있습니다.가입된 보험상품이 원하는 모든 보상내역을 포함했는지 보장하는지 확인하십시오. 일부 보험들은 몇몇 사항을 제외할 수 있습니다. 예약금 지불과 동시에 보험 가입 하는 것을 추천하며, 보험 가입으로 인해 취소 수수료 및 보증금에 대한 보험 적용 혜택을 받을 수도 있습니다. 해당포험이 해당내역을 포함하고 있는지 해당보험사를 통해 확인하시기 바랍니다. 
-타 지역 투어: 예약취소, 의료경비, 개인사고, 소지품과 금품 등을 포함하는 여행자 종합보험을 반드시 가입하고 트라팔가 여행에 참여할 것을 강력하게 추천합니다. 가입된 보험상품이 원하는 모든 보상내역을 포함했는지 보장하는지 확인하십시오. 일부 보험들은 몇몇 사항을 제외할 수 있습니다. 예약금 지불과 동시에 보험 가입 하는 것을 추천하며, 보험 가입으로 인해 취소 수수료 및 보증금에 대한 보험 적용 혜택을 받을 수도 있습니다.  해당포험이 해당내역을 포함하고 있는지 해당보험사를 통해 확인하시기 바랍니다. 

6. 질환 또는 결석
여행이 시작된 후에 오는 병환으로 인한 여행 이탈이 불가피할 경우 고객은 보험처리를 위한 서류를 제출해야 합니다. 여행 중도 이탈로 인한 식비 또는 관광비 등의 환불은 일체 불가능합니다.

7. 여행가격 불포함 사항
왕복 항공권, 공항세, 여권 및 비자 발급 비용, 보험료, 세탁비, 통신비, 음료, 일정에 포함되지 않은 식사, 팁(가이드, 운전기사, 현지가이드 등), 개인 소비, 과적제비, 각종 유흥비는 불포함 사항 입니다.

8. 날씨
기후 조건에 관한 책임은 본사에서 일체 지지 않으며 기후 조건을 이유로 고객은 여행을 취소하거나 변경할 수 없습니다.

[총괄 설명]
1. 계약 관계자
1.1 위에 기재된 예약조건들은 글로벌 트라팔가본사의 약관이 준수되며 위임, 계약기간, 또는 계약 조항이 다른 어떤 서류작성이나 행위로도 정정될 수 없습니다. 이 계약서는 정당한 권한을 부여받은 직원이나 책임자에 의해서만 바뀔 수 있습니다.
1.2 고객의 계약서는 고객의 여행을 총괄하는 책임자로서 본사는 고객과의 계약서를 보유하고 있으며 여행 중 필요하다고 판단될 때 이 계약서를 다른 여행사와 고객이 계약을 맺은 것과 다름없이 일임할 수 있습니다. 본사는 이 계약서 또는 고객과 본사간의 다른 계약조건에 기재된 모든 권리와 책임도 고객에게 추궁할 수 있습니다.
1.3 운송회사, 항공사 등은 손님이 탑승하지 않은 경우나 누락되었을 경우 책임지지 않습니다. 제공하는 서비스에 있어서 고객의 요구를 존중하는 트라팔가와 서비스 공급자들은 서비스 공급에 있어 국내&국외의 법률을 따릅니다. 
1.4 트라팔가한국사무소인 한국티티씨(주)는 한국인들의 편의를 위해 트라팔가와 계약을 맺고 있으며  현지여행의 당사자가 아니며 현지여행에 관해 책임을 지지않습니다. 현지여행에 관한 모든 이행은 글로벌 트라팔가본사의 약관이 준수됩니다. 
1.5 홈페이지에서 제공 된 항공사나 운송업체에서 체결된 고객과의 어떤 계약에도 한국티티씨는 관여하지 않으며, 홈페이지를 이용하는 고객과의 법적 관계를 뜻하는 것이 아닙니다.
1.6 모든 게시물 및 인쇄물 등 세부사항을 점검하지만 당시 발견하지 못한 오타 및 오류에 대해서는 일체 책임지지 않습니다. 


‌트라팔가여행 예약전 납입 및 취소에 관한 특별약관을 추가로 반드시 확인후 진행해주시기 바랍니다.  


Your Holiday Booking
For the purposes of this document reference to “you” or “your” includes all guests in the party. The Travel Corporation (2011) Pte Ltd is the ‘Sales Company’. The ‘Operator’ for the trips will be as described in the table below. Collectively these companies are referred to as ‘Trafalgar’, or the ‘Provider’.
 
DestinationOperator
Europe and Britain, Africa, AsiaTrafalgar Tours Limited 
USA & Canada, Central America, South America and AntarcticaDestination America
Australia and New ZealandAAT Kings Tours Pty Limited and Travel Corporation NZ Limited
 
Your agreement is with Trafalgar and a contract is formed when you make a reservation with us that we accept. Enrollment in and payment for a guided trip shall constitute acceptance by the guest of the terms and conditions in this document. These cannot be varied except in writing by an officer of the Company.
 
All contracts with Trafalgar are made subject to the terms of these booking conditions which includes the Important Information provided.
 
We reserve the right to change these booking conditions at any time prior to you making a booking.
 
The invalidity of any provisions herein shall not affect the validity of any other provisions. The agreement shall be construed as though the invalid provision was not contained herein and was replaced with an enforceable provision as similar as possible to the original provision. Should any conflict arise between these booking conditions and those contained within our brochures, these booking conditions shall prevail.
 
Departure DateThe departure date is the date indicated on the booking confirmation.
 
SecuritySecurity is a major concern to all of us and the situation globally is constantly changing. Events around the world, coupled with the “Travel Advisories” put out by various governments, may at times necessitate changes to the accommodations and itinerary or even trip cancellation. You must accept these risks involved in travel to any country that may experience security difficulties and accept responsibility for your own travel decisions.
 
Travel InsuranceTravel insurance is highly recommended for all guests covering all applicable dates of travel with the Provider. This insurance should cover: trip interruption, personal injury, medical expenses, evacuation and repatriation cover including during pandemic events. The choice of insurer is yours.
 
The availability of travel insurance and extent of cover is constantly changing, please refer to our website for most up to date information or talk to your reservation agent. The Provider may receive a commission for introducing you to a travel insurance provider.
 
The Provider cannot be held responsible for your failure to obtain insurance which is appropriate, and we recommend you purchase your insurance at or soon after booking your trip. The Provider (other than in circumstances where the Provider has been negligent) will not be held liable for any costs incurred by the guest resulting from their failure to obtain adequate travel insurance.
 
COVID-19COVID 19 means coronavirus disease, an infectious disease caused by the SARS-CoV-2 virus and all variants of the SARS-CoV-2 virus.
 
An inherent risk of exposure to COVID-19 exists in any public place where people are present. COVID-19 is an extremely contagious disease that can lead to severe illness and death. The Provider may require proof of vaccination or negative COVID-19 tests, with the situation changing rapidly please refer to www.trafalgar.com/faq for current requirements and further information relating to COVID-19. Please also familiarise yourself with the advice from your national authority for overseas travel before departing.
 
COVID-19 requirements vary from country to country and region to region and circumstances may requires us to ask all travellers to be vaccinated and provide evidence of vaccination, irrespective of the destinations’ vaccine requirements. Definition of fully vaccinated may include booster doses and/or time elapsed since last dose received. Evidence of negative COVID-19 tests may also be required. Airlines, hotels, excursion providers and other transport providers may also have separate requirements. It is your responsibility to ensure that you comply at all times with these requirements. No refunds will be given if you are unable to undertake some or all of your holiday due to your failure to comply with these requirements, or if you fail any tests, checks or other measures imposed by a supplier or necessary for you to travel. You also acknowledge that certain countries may impose quarantine or self-isolation measures upon travellers, whether in the place of the destination or upon return and that such requirements are subject to change, and may be imposed on short notice. You will be responsible for any resulting additional costs including travel and accommodation.
 
We ask that you please take personal responsibility for your wellbeing. This begins with packing any personal protective equipment and sanitisers you require. Please adopt physical distancing and hygiene practices throughout your pre-trip travel arrangements and follow all health instructions whether physical signage, or requests from our professional staff once you are travelling with us. To travel with us, you voluntarily assume all risks related to exposure to COVID-19. Full details of hygiene protocols can be found on our website.
 
If you test positive while travelling with us, you will need to comply with the legislation or regulations of the country you are in and may not be able to continue to travel with the group. You will need to isolate in that country for the required number of days if stipulated by the local government. As COVID-19 still remains a threat to the health of individuals, we ask that you please take personal responsibility for your wellbeing and be conscious of the effect your personal situation may have on the health and wellbeing of others. The Provider may decide you will not be able to continue to travel with the group, if your health situation appears likely to endanger your wellbeing or that of other guests.
 
In the event that you are unable to travel with us or need to curtail your trip our cancellation charges will apply in accordance with our cancellation procedure. We will not be responsible for covering the cost of any curtailment of your holiday, missed transport arrangements, additional accommodation required, or other associated costs incurred by you. You must ensure you have travel insurance which covers these costs.
 
Force Majeure
Force Majeure Event means any event or circumstance beyond the control of the Provider, including but not limited to: (a) an act of god (such as earthquake, flood, fire, explosion, landslide, lightning, action of the elements, force of nature, washout, typhoon, hurricane, cyclone, tsunami, storm or storm warning or natural disaster); (b) industrial disputes, work ban or other labour dispute or difficulty; (c) acts of terrorism, political unrest, war or threat of war, riots or civil strife; (d) failure or delays to scheduled transportation and the closure of airports or ports; (e) pandemic, epidemic or health risk; (f) governmental and administrative actions (including closure of borders and travel warnings and restrictions).

Reservations and Payments
  1. Your trip will be confirmed after receipt of a non-refundable deposit as detailed in the Table. We reserve the right to refuse a booking without giving any reason and shall in that event return any deposit received. If not received within 3 days of booking, the reservation will automatically be cancelled. On certain departures, deposits may be required at time of booking to hold seats.
  2. Air-inclusive bookings may require an additional non-refundable deposit or payment in full at the time of booking, see Flight Reservations, Deposits and Cancellation section below.
  3. We may from time to time offer deposits at a reduced amount (Promotional Deposits) and these may be subject to different terms and conditions as specified by us. Such terms and conditions prevail to the extent of any inconsistency with these Booking Conditions.
  4. Final payment for your trip reservation will be due prior to departure no later than as detailed in the Table. When making multiple trip bookings, full payment is for all trips according to the scheduled departure date of the first departing trip. Payment in full will be required at time of booking for reservations made later than the final payment due date (see Table) prior to the trip departure date. Some special promotions may have different payment deadlines and cancellation terms. If you fail to make payment by the due date detailed in the Table we will remind you to make payment. In addition to the payment you will also be responsible for any costs imposed upon us by suppliers resulting from late payment. If we do not receive payment within 72 hours after the reminder you will be deemed to have cancelled the booking. Deposit and final payment will be converted in the local currency where the booking is made. Conversion is based on prevailing exchange rate on payment date. Please check with your Travel Agent at the time of payment. Your Travel Agent shall hold all monies for each and every person named in the booking until the booking is confirmed. When confirmed, your travel agent shall provide those monies promptly to us. We are not liable for insolvency or other financial failures of travel agent should the monies due to us not be received. If you fail to make payment by the due date detailed in the Table we will remind you to make payment. In addition to the payment you will also be responsible for any costs imposed upon us by suppliers resulting from late payment.
  5. The Provider reserves the right to cancel the reservation and impose cancellation charges if any payment is not received as detailed within the Table. The Provider will not be responsible for lost land and/or air reservations.
  6. Credit Card Bookings: The Provider should be advised of your credit card number when making your reservation directly with us. For security purposes, we are required to collect the guest’s credit card billing address, card expiration date and the customer verification code every time a payment is applied.
  7. Your Travel Agent shall hold all monies for each and every person named in the booking until the booking is confirmed at which time your Travel Agent shall provide those monies promptly to us. You consent to us depositing monies received by us as required by law. We will be entitled to keep interest earned on monies.

Booking Changes

Name Changes and CorrectionsThe Provider does not charge for name changes or corrections, however where third party costs are incurred these will be passed on to the guest. Not all airlines allow name changes or name corrections, and a new airfare may need to be purchased which will be passed onto the guest.
 
Other Booking ChangesThe Provider does not charge for minor booking changes however where third party costs are incurred these will be passed on to the guest. Costs and charges may increase the closer to the departure date that changes are made. We will try to make your requested change, but it may on occasion not be possible.
 
Deposit ProtectionShould your plans change and you cancel your booking before final payment is due, you will receive a credit of $200 or equivalent currency per person, or the amount of your tour-only deposit whichever is less, valid for up to five years from date of cancellation. This credit cannot be used as a deposit against your future booking and can only be used as a credit against your final payment. Only one credit per person can be applied to each booking.

Booking Changes

Cancellation by Traveller
Travel arrangements for any member of the party may be cancelled at any time by written notice by the person who made the booking.
 If notice of cancellation is received by the Provider before final payment is due (see Table), the deposit will be retained along with the Provider’s Visa Cancellation Fee Waiver payment. If cancellation is made after final payment is due cancellation fees will apply (see Table). These cancellation fees represent the costs incurred less any expected recoveries. Please also refer to Air Changes or Cancellation Section where applicable.
 Notice of cancellation must be made in writing directly to the Provider or through your Travel Agent. Please also refer to the Provider's Cancellation Fee Waiver payment.
 If a person in a party cancels and there is a room change caused by this cancellation (such as a twin share to Single, or Triple to twin share), charges for the new room type will be the responsibility of the remaining party.
 If a guest fails to join the trip on the day of departure, cancellation fees will be 100% (unless the guest notifies us of the delay and joins the trip later at their own expense).
 Cancellation fees as per the Table apply to additional accommodation and/or chargeable transfers prior to and after the trip, itinerary extensions or cruise reserved through the Provider.
 Cancellation fees and charges will include any amounts that we have paid or have contractually committed to pay to third parties to deliver your travel arrangements which we cannot reasonably recover (for example payments made or due to airlines and hotels). Any payments we have made to third parties will only be refunded to you once we have deducted the above cancellation fees and charges and once we have actually recovered the amounts from the third parties.
 All cancellation fees as per the Table are additional to any cancellation fees or other charges that may be levied by your Travel Agent.
 If the reason for your cancellation is covered under your insurance, you may be able to reclaim these charges from your insurer. You are responsible to make the claim to your insurer. We will provide you with documentation to support your claim.

 Cancellation by the Provider
The Provider reserves the right, to modify or cancel any trip, accommodation, in-destination activity or arrangement, (definite or not), at any time.
 Cancellation due to Failure to PayIf full payment is not received by the due date (see Table), The Provider has the right to cancel your reservation and no refund will be made. The Provider will not be responsible for lost reservations.
 Cancellation due to Force Majeure EventsIf the Provider cancels a trip as a result of a Force Majeure Event, a future travel credit (FTC) to the value of funds paid to date less any unrecoverable third-party costs incurred will be provided. All FTCs will be valid for 24 months from date of issue.
 Where a trip is terminated mid-trip due to a Force Majeure event, if we provide you with any alternative services or assistance (such as hotels or travel) then you agree to pay for these costs.
 Cancellation due to Events other than Force Majeure EventsIf the cancellation by the Provider is not as a result of a Force Majeure Event, the Provider will provide an alternative comparable trip (if available), if an alternative is not available then a refund will be made. The Provider is not liable for any cancellation or change cost or penalties incurred on other travel arrangements, including air travel, that may be affected thereby.
 The Provider is not responsible for other travel arrangements that you or your party have made outside the Provider and which are affected by our cancellations.

Early Return, Illness or Absence
Early return expenses are the guest’s responsibility, unless this is due to negligence by the Provider. There is no refund for absence or early departure from a trip, including but not limited to missed hotels, transfers, meals or sightseeing cruises or optional extensions. The Provider urges you to purchase travel insurance which covers such circumstances. The Provider makes no representation or guarantees concerning reimbursement, scope of coverage, or other aspects of any travel insurance policy or claim.

Flight Reservations, Deposits and Cancellations

Reservations/Ticketing
Air-inclusive bookings and some intra-trip flights require an additional non-refundable deposit at time of booking which may be up to 100% of the flight cost.
If an air reservation is made by the Provider, full payment may be required for your airfare at the time of booking. This will be regardless of future price fluctuations up or down. When booking a trip including flights, you will be required, at the time of booking, to provide us the full name as detailed on the passport, passport number, nationality, date and place of issue for each guest.
The Provider does not hold an allocation of air seats and all flight reservations are made on request and are subject to the terms and conditions of the airline. Changes to flight itineraries and name changes and/or corrections may either not be allowed or may result in cancellation or other charges by the airline. These are the guest’s responsibility along with the fees charged as described above.
Airlines (and other travel providers including the Provider) change prices and routes from time to time. All air routings are in the sole control of the airline and are subject to change at any time.
 
Air Changes or Cancellation
After deposit has been received any changes, including incur a service fee, plus any airline cancellation or amendment fees. Airline imposed fees may be up to 100% of the air ticket price. Published Fares, Priced Match Fares, Promo Fares and some other airfares booked are non-refundable.
 Not showing up for your outbound flight as booked and ticketed will be considered a no-show, and all the connecting flights associated with this one, even a return flight will be cancelled and no refund will apply. 
 
 
 
 
Operators:
Trafalgar Tours Limited, Travel House, Rue du Manoir, St Peter Port, Guernsey, GY1 2JH Destination America Inc, 5551 Katella Avenue, Cypress, California 90630, USA AAT Kings Tours Pty Limited, 82 – 86 Bourke Road, Alexandria NSW 2015, Australia Travel Corporation NZ Limited, 131 New North Road, Eden Terrace, Auckland 1021, New Zealand

보다 자세한 약관은 트라팔가 본사홈페이지 TRAFALGAR 를 참조해주시기 바랍니다.

Last updated on 04 December 2023